Календарно-тематичне планування уроків математики
за підручником «Математика. 1 клас» С.О. Скворцової, О.В. Онопрієнко , вид. «Ранок», 2012
І семестр ( 61 урок) (4 години на тиждень)
№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
1
|
02.09
|
Геометричні фігури.
Взаємне розміщення предметів.
|
2
|
05.09
|
Просторові відношення
Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч
|
3
|
06.09
|
Ознаки предметів. Ознаки об’єктів навколишнього світу. Спільні та відмінні ознаки.
Об’єднання об’єктів навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою
|
Числа. Дії з числами
|
4
|
07.09
|
Назви чисел у межах 10. Лічба предметів. Цифри . Співставлення об’єктів навколишнього світу за розміром, довжиною, масою тощо .Довший - коротший.
|
5
|
09.09
|
Група об’єктів навколишнього світу, що мають спільну ознаку.
Встановлення кількості елементів у групі – кількісна лічба.
|
6
|
12.09
|
Порядкова лічба. Порядкові відношення.
Порівняння груп об’єктів за кількістю елементів.
Одиниці вимірювання часу – тиждень.
|
7
|
13.09
|
Лічба предметів. Напрямки руху об’єктів: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору
|
8
|
14.09
|
Порядкові відношення. Практичні дії із групами об’єктів – об’єднання, вилучення. Визначення кількості елементів групи після об’єднання; вилучення
|
9
|
16.09
|
Число як спільна властивість груп об’єктів з однаковою кількістю елементів.
Число і цифра 1. Числа і цифра 2. Стільки ж
|
10
|
19.09
|
Число і цифра 3. Утворення числа способом прилічування і відлічування одиниці. Склад числа 3. Утворення рівностей на основі складу числа.Прямі, криві, ламані лінії. Порівняння відрізків.Трикутник.
|
11
|
20.09
|
Число і цифра 4.Склад числа 4. Співвідношення між числом і кількістю елементів у групі та навпаки – кількістю елементів групи і числом. Утворення рівностей на основі складу числа.
Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур.
|
12
|
21.09
|
Число і цифра 5.Склад числа 5. Утворення рівностей на основі складу числа.
Числова послідовність. . П'ятикутник.
|
13
|
23.09
|
Об’єднання множин. Вилучення частини сукупності предметів.Склад чисел 1-5.
|
14
|
26.09
|
Порівняння чисел. Знак порівняння. Склад чисел 1-5.Підготовча робота моделювання описаної ситуації за допомогою малюнків, схем, короткого запису;
|
15
|
27.09
|
Ознайомлення з арифметичними діями додавання і віднімання. Склад чисел 1-5.
|
16
|
28.09
|
Арифметичні дії додавання і віднімання. Знаки дій додавання і віднімання.
Додавання й віднімання за числовим променем.
Попереднє і наступне число.
|
17
|
30.09
|
Число і цифра 6. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число. Шестикутник.
|
18
|
03.10
|
Порівняння чисел у межах 6 . Числова послідовність.
Порівняння чисел. Знаки <, > , =.
|
19
|
04.10
|
Склад числа 6. Утворення рівностей на основі складу числа.Одиниці вартості – копійка.
|
20
|
05.10
|
Числа 1 – 6. Склад чисел 1-6. Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою
|
21
|
07.10
|
Додавання і віднімання за числовим променем. Креслення відрізків.
|
22
|
10.10
|
Додавання і віднімання у межах 6. Розбиття групи об’єктів на підгрупи за спільною ознакою
|
23
|
11.10
|
Число і цифра 7. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.
|
24
|
12.10
|
Порівняння чисел в межах 7. Назви днів тижня.
|
25
|
17.10
|
Склад числа 7. Числовий вираз та його значення. Утворення рівностей на основі складу числа.
|
26
|
18.10
|
Числа 1 – 7.Склад чисел 1-7. Утворення рівностей на основі складу числа.
|
27
|
19.10
|
Число і цифра 8. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.
|
28
|
21.10
|
Порівняння чисел у межах 8. Числова рівність та нерівність.
|
29
|
31.10
|
Склад числа 8. Числовий вираз та його значення. Утворення рівностей на основі складу числа.
|
30
|
01.11
|
Числа 1 – 8. Склад чисел 1-8.
|
31
|
02.11
|
Число і цифра 9. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число. Геометричні фігури – пряма, крива, ламана (замкнена, незамкнена)
|
32
|
04.11
|
Порівняння в межах 9. Геометричні фігури – пряма, крива, ламана (замкнена, незамкнена)
|
33
|
07.11
|
Склад числа 9. Числовий вираз та його значення.
|
34
|
08.11
|
Числа 1 – 9. Склад чисел 1-9. Утворення рівностей на основі складу числа.
Просторові фігури: куб, куля, піраміда, циліндр, конус.
|
35
|
09.11
|
Число 10. Позначення числа 10 цифрами 1 та 0.
Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.
|
36
|
11.11
|
Порівняння чисел у межах 10.Многокутники.
|
37
|
14.11
|
Склад числа 10. Складання числових виразів та знаходження їхніх значень.
|
38
|
15.11
|
Числа 1 – 10. Склад чисел 1-10. Геометричні фігури:точка, пряма, крива, відрізок, промінь.
|
39
|
16.11
|
Склад чисел першого десятка. Многокутники. Ознаки многокутників.
|
40
|
18.11
|
Назви компонентів і результату дії додавання. Математичний вираз – сума.
|
41
|
21.11
|
Число і цифра 0. Віднімання однакових чисел.
|
42
|
22.11
|
Додавання і віднімання з нулем. Правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
|
43
|
23.11
|
Додавання і віднімання чисел в межах 10.
|
44
|
25.11
|
Додавання і віднімання чисел в межах 10.. Обчислення значень виразів.
|
45
|
28.11
|
Таблиці додавання і віднімання числа 1. Обчислення значень виразів.
|
46
|
29.11
|
Переставний закон додавання. Обчислення значень виразів.
|
47
|
30.11
|
Одиниці вимірювання довжини – сантиметр.
Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання довжини відрізка.
Порівняння довжин відрізків.
|
48
|
02.12
|
Взаємозв’язок додавання і віднімання
|
49
|
05.12
|
Взаємозв’язок додавання і віднімання. Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання
|
50
|
06.12
|
Додавання і віднімання числа 2. Взаємозв’язок додавання і віднімання.
|
51
|
07.12
|
Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2. Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання
|
52
|
09.09
|
Таблиці додавання і віднімання числа 2. Обчислення значень виразів. Складання рівностей.
|
53
|
12.12
|
Різницеве порівняння чисел. Складання рівностей. Обчислення значень виразів. Побудова відрізків заданої довжини
|
54
|
13.12
|
Різницеве порівняння чисел. Складання рівностей. Обчислення значень виразів.
|
55
|
14.12
|
Різницеве порівняння чисел. Складання рівностей. Обчислення значень виразів. Побудова відрізків заданої довжини.
|
56
|
16.12
|
Математичний вираз «Різниця». Зменшення числа на кілька одиниць.
Обчислення значень виразів.
|
57
|
19.12
|
Додавання і віднімання числа 3. Обчислення значень виразів.
|
58
|
20.12
|
Додавання і віднімання числа 3. Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць
|
59
|
21.12
|
Знаходження невідомого доданка. Обчислення значень виразів.
|
60
|
23.12
|
Назви чисел при відніманні. Додавання і віднімання чисел в межах 10. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3.Узагальнення і систематизація знань.
|
|
|
|
|
|
|
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Ознаки предметів
Многокутники. Спільні та відмінні ознаки.
Об’єднання об’єктів навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою
|
Учень/учениця :
називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо;
розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо;
визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу ;
порівнює об’єкти навколишнього світу за вказаними ознаками;
об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою;
розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою
|
Ознаки, пов’язані із поняттям величини
Співставлення об’єктів навколишнього світу за розміром, довжиною, масою тощо
|
зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.;
впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо
|
Просторові відношення. Геометричні фігури (протягом року)
|
Просторові відношення
Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч
Напрямки руху об’єктів: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору
|
Учень/учениця :
розпізнає розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо), на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо);
розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між ; під, над, на; попереду, позаду, поруч;
встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо);
переміщує об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору;
вживає у мовленні відповідні терміни
|
Геометричні фігури
Просторові фігури: куб, куля, піраміда, циліндр, конус.
Точка, пряма, крива, відрізок, промінь, кут, ламана (замкнена, незамкнена), многокутник (трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник тощо), круг
|
розрізняє геометричні фігури – куб, кулю, піраміду, конус, циліндр;
пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану; многокутники;
впізнає в оточуючих предметах відомі геометричні фігури;
зображує точку, відрізок, пряму, криву, ламану;
моделює лінії (прямі, криві та ламані) з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок, тощо)
|
Числа. Дії з числами
|
Лічба
Назви чисел у межах 10. Цифри
Група об’єктів навколишнього світу, що мають спільну ознаку.
Встановлення кількості елементів у групі – кількісна лічба.
Правила лічби.
Порядкова лічба. Порядкові відношення.
Порівняння груп об’єктів за кількістю елементів.
Практичні дії із групами об’єктів – об’єднання, вилучення. Визначення кількості елементів групи після об’єднання; вилучення
|
Учень/учениця :
знає назви чисел у межах 10;
визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом;
впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа;
називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10;
лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично);
відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ;
визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»);
порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар;
визначає кількість елементів у групі після: об’єднання груп об’єктів за спільною ознакою; вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою
|
Натуральні числа 1–10. Цифра 0.
Число як спільна властивість груп об’єктів з однаковою кількістю елементів.
Утворення числа способом прилічування і відлічування одиниці.
Позначення числа цифрою
Числова послідовність від 1 до 10. Числовий промінь.
Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.
Співвідношення між числом і кількістю елементів у групі та навпаки – кількістю елементів групи і числом.
Склад чисел 2 –10.
Порівняння чисел. Знаки <, > , =
|
утворює число прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа;
позначає число відповідною цифрою ;
вміє писати цифри у зошитах у клітинку;
вміє лічити від 1 до 10 в прямому та зворотному порядку;
відтворює послідовність числа у заданих межах у прямому і зворотному порядку;
називає попереднє і наступне число до даного;
встановлює відповідність між числом та кількістю елементів в групі;
встановлює відповідність кількості елементів в групі певному числу;
знає склад чисел від 2 до 10;
порівнює числа в межах 10;
записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків
|
Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10
Дія додавання.
Дія віднімання.
Знаки дій додавання і віднімання.
Додавання й віднімання за числовим променем.
Назви компонентів та результату дій додавання та віднімання.
Віднімання рівних чисел. Число 0.
Додавання й віднімання нуля
|
розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання;
обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання;
знає знаки дій додавання і віднімання;
утворює рівності на основі складу числа;
знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання;
розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел;
використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел
|
Табличне додавання й віднімання в межах 10
Додавання й віднімання чисел 1- 10.
Додавання і віднімання числа частинами.
Переставний закон додавання.
Взаємозв’язок додавання і віднімання.
Многокутники. чисел в межах 10.
Таблиці віднімання в межах 10
|
виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання;
застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами;
володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10;
передбачає результат додавання і віднімання ( до виконання обчислень) , розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше
|
Відношення різницевого порівняння
Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Різницеве порівняння чисел
|
знаходить число за даним відношенням «більше на...», «менше на...»;
знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше
|
Нумерація чисел у концентрі «Сотня»
Десяток
Лічильна одиниця – десяток, її утворення.
Лічба десятками.
Поняття розряду.
Розрядні числа.
Порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел – десятків
|
знає назви розрядних чисел;
розуміє десяток як лічильну одиницю;
лічить десятками в межах 100;
порівнює, додає і віднімає розрядні числа – десятки
|
Усна та письмова нумерація у межах 100
Усна і письмова нумерація чисел 11–20; 21- 100.
Назви та послідовність чисел від 1 до 100.
Читання й запис чисел від 1 до 100.
Розряд десятків. Розряд одиниць. Розрядний склад числа.
Одноцифрові та двоцифрові числа.
Порівняння чисел у межах 100
|
утворює числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням паличок, намистинок тощо);
знає назви чисел 11-100;
називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного;
називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100;
утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1 від наступного числа;
читає і записує числа від 1 до 100;
розуміє, що одна і та ж цифра у записі двоцифрового числа набуває різних значень залежно від своєї позиції;
визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;
записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;
розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа;
порівнює числа в межах 100
|
Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100
Додавання і віднімання числа 1 (45+1, 45 – 1).
Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа (40 + 5, 45 – 5, 45 – 40)
|
додає і віднімає число 1 у межах 100;
замінює суму розрядних доданків двоцифровим числом;
віднімає від двоцифрового числа його десятки або його одиниці,
|
Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд (ознайомлення)
Порозрядне додавання і віднімання двоцифрових чисел
|
розуміє, сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
|
Знаходження невідомого компонента арифметичних дій
Знаходження невідомого доданка.
Знаходження невідомого зменшуваного, невідомого від’ємника
|
знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності (протягом року)
|
Числові рівності і нерівності
Числова рівність.
Числова нерівність
|
Учень/учениця :
розрізняє числові рівності та нерівності;
читає і записує числові рівності, числові нерівності
|
Математичні вирази
Числовий вираз та його значення.
Математичні вирази сума і різниця.
Числові вирази на дві дії.
Порівняння числа та значення числового виразу, двох числових виразів
|
записує і читає числові вирази, що містять дію додавання або віднімання;
обчислює значення числового виразу, що містить одну-дві дії;
порівнює число та числовий вираз;
порівнює два числових вирази
|
Величини (протягом року)
|
Довжина
Одиниці вимірювання довжини – сантиметр, дециметр, метр.
Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання довжини відрізка.
Порівняння довжин відрізків.
Побудова відрізків заданої довжини
|
Учень/учениця:
порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок;
знає, якими одиницями вимірюється довжина ( сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними;
розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку;
вимірює довжину предметів або відрізків;
записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини
|
Маса
Одиниця вимірювання маси – кілограм.
Запис результатів вимірювання маси тіл (за малюнками)
|
знає, що маса вимірюється у кілограмах, знає скорочене позначення одиниці вимірювання маси - кілограм (кг); порівнює предмети за масою «на руку»;
записує результати вимірювання маси (за малюнками)
|
Місткість
Одиниця вимірювання місткості – 1 літр.
Вимірювання місткості посудини за допомогою літрової мірки. Запис результатів вимірювання місткості посудини
|
розуміє, що посудини мають місткість;
знає, що одиницею вимірювання місткості є літр, а скорочене позначення - (л);
порівнює посудини за місткістю;
вимірює місткість посудини, використовуючи літрову мірку;
записує результати вимірювання місткості
|
Вартість
Одиниці вартості – копійка, гривня.
Співвідношення між одиницями вартості.
|
знає, що товари мають вартість, виражену грошовими одиницями;
знає, що одиницями вартості товару є гривня, копійка, їх скорочене позначення (грн, к.) та співвідношення між ними;
виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр
використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач
розрізняє поняття «монета» і «копійка»
|
Час
Одиниці вимірювання часу – година, доба, тиждень.
Визначення часу за годинником
|
знає назви днів тижня та їх послідовність;
знає, що доба, тиждень, година – одиниці вимірювання часу;
визначає час за годинником з точністю до годин, записує його результати;
використовує у записах скорочене позначення одиниць вимірювання часу (год);
використовує знання про вивчені величини при розв'язуванні практично - зорієнтованих задач
|
Дії з іменованими числами (величинами)
Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел (величин)
|
порівнює іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу) ;
додає і віднімає іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу), подані в однакових одиницях вимірювання.
|
Сюжетні задачі (протягом року)
|
Поняття «задача»
Поняття задачі.
Структурні елементи задачі.
Зв'язок умови і запитання.
|
Учень/учениця :
знає структурні елементи задачі – умова і запитання; числові дані та шукане;
розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане;
визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;
робить висновок про те, чи описана ситуація є задачею
|
Прості задачі. Розв’язування простих задач
Прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника.
|
розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка
|
Загальні прийоми розв’язування задачі:
ознайомлення з текстом задачі, виділення в ньому умови та запитання, числових даних і шуканого, об’єкта (об’єктів) задачі; моделювання описаної ситуації за допомогою малюнків, схем, короткого запису;
обґрунтування вибору арифметичної дії для розв’язування задачі; запис розв’язання, формулювання та запис відповіді на запитання задачі
|
читає задачу;
виділяє умову і запитання, про кого або про що йдеться в задачі, числові дані й шукане;
обґрунтовує вибір арифметичної дії для розв’язування задачі;
записує розв’язання задачі дією із зазначенням найменування результату, коротку відповідь;
формулює (усно) повну відповідь на запитання задачі
|
Додаткові теми
Задачі з логічним навантаженням. Подвійні числові нерівності.
Істинні та хибні числові рівності й нерівності.
Залежність результатів арифметичної дії додавання та віднімання від зміни одного з компонентів при сталому іншому.
Порівняння значень числових виразів на основі залежності результату арифметичної дії від зміни одного з компонентів.
Буквена символіка (запис переставного закону додавання, взаємозв’язку між діями додавання і віднімання, властивостей арифметичних дій тощо).
Позначення точок і відрізків буквами.
Перетворення іменованих чисел.
Обернена задача.
Задачі на конструювання геометричних фігур.
|
|