Воскресенье, 06.07.2025, 15:59
Приветствую Вас Гость | RSS

Начальные классы

Категории раздела
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 7
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Календарно-тематичне планування уроків математики

Календарно-тематичне планування уроків математики

за підручником «Математика. 1 клас» С.О. Скворцової, О.В. Онопрієнко , вид. «Ранок», 2012

І семестр ( 61 урок) (4 години на тиждень)

 № з/п

Дата

Тема уроку

1

02.09

 Геометричні фігури.

 Взаємне розміщення предметів.

2

05.09

 Просторові відношення

 Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на;  попереду, позаду, поруч

3

06.09

 Ознаки предметів. Ознаки об’єктів навколишнього світу. Спільні та відмінні ознаки.

 Об’єднання об’єктів навколишнього світу у групу за спільною ознакою.

 Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на  підгрупи за спільною ознакою

Числа. Дії з числами

4

 07.09

 Назви чисел у межах 10. Лічба предметів. Цифри . Співставлення об’єктів навколишнього світу за розміром,  довжиною, масою тощо .Довший - коротший.

5

   09.09

 Група об’єктів навколишнього світу, що мають спільну ознаку.

 Встановлення кількості елементів у групі –  кількісна лічба. 

6

   12.09

 Порядкова лічба. Порядкові відношення.

 Порівняння груп об’єктів за кількістю елементів.

 Одиниці вимірювання часу –  тиждень.

7

   13.09

 Лічба предметів. Напрямки  руху об’єктів: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору

8

   14.09

 Порядкові відношення. Практичні дії  із групами об’єктів  – об’єднання, вилучення. Визначення кількості    елементів групи після об’єднання; вилучення

9

   16.09

 Число як спільна властивість груп об’єктів з однаковою кількістю елементів.

 Число і цифра 1. Числа і цифра 2. Стільки ж

10

   19.09

 Число і цифра 3. Утворення числа способом прилічування і відлічування одиниці. Склад числа 3. Утворення  рівностей на основі складу числа.Прямі, криві, ламані лінії. Порівняння відрізків.Трикутник.

11

   20.09

 Число і цифра 4.Склад числа 4. Співвідношення між числом і кількістю елементів у групі та навпаки  –  кількістю елементів групи і  числом. Утворення рівностей на основі складу числа.

 Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур.

12

   21.09

  Число і цифра 5.Склад числа 5. Утворення рівностей на основі складу числа.

 Числова послідовність. . П'ятикутник.

13

   23.09

 Об’єднання множин. Вилучення частини сукупності предметів.Склад чисел 1-5.

14

   26.09

 Порівняння чисел. Знак порівняння. Склад чисел 1-5.Підготовча робота моделювання описаної ситуації за  допомогою малюнків, схем, короткого запису;

15

27.09

 Ознайомлення з арифметичними діями додавання і віднімання. Склад чисел 1-5.

 16

   28.09

 Арифметичні дії додавання і віднімання. Знаки дій додавання і віднімання.

 Додавання й віднімання за числовим променем.

 Попереднє і наступне число.

17

   30.09

 Число і цифра 6. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.  Шестикутник.

18

   03.10

 Порівняння чисел у межах 6 . Числова послідовність.

 Порівняння чисел.  Знаки <, > , =.

19

   04.10

 Склад числа 6. Утворення рівностей на основі складу числа.Одиниці вартості –  копійка.

20

   05.10

 Числа 1 – 6. Склад чисел 1-6. Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на  підгрупи за спільною ознакою

21

   07.10

 Додавання і віднімання за числовим променем. Креслення відрізків.

22

   10.10

 Додавання і віднімання у межах 6. Розбиття групи об’єктів на  підгрупи за спільною ознакою

23

   11.10

 Число і цифра 7. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.

24

   12.10

 Порівняння чисел в межах 7. Назви днів тижня.

25

   17.10

 Склад числа 7. Числовий вираз та його значення. Утворення рівностей на основі складу числа.

26

   18.10

 Числа 1 – 7.Склад чисел 1-7. Утворення рівностей на основі складу числа.

27

   19.10

 Число і цифра 8. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.

28

   21.10

 Порівняння чисел у межах 8. Числова рівність та нерівність.

29

   31.10

 Склад числа 8. Числовий вираз та його значення. Утворення рівностей на основі складу числа.

30

   01.11

 Числа 1 – 8. Склад чисел 1-8.

31

   02.11

 Число і цифра 9. Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.  Геометричні фігури – пряма, крива, ламана (замкнена, незамкнена)

32

   04.11

 Порівняння в межах 9. Геометричні фігури – пряма, крива, ламана (замкнена, незамкнена)

33

   07.11

 Склад числа 9. Числовий вираз та його значення.

34

   08.11

 Числа 1 – 9. Склад чисел 1-9. Утворення рівностей на основі складу числа.

 Просторові фігури: куб, куля, піраміда, циліндр, конус.

35

  09.11

 Число 10. Позначення числа 10 цифрами 1 та 0.

 Числова послідовність. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.

36

   11.11

 Порівняння чисел у межах 10.Многокутники.

37

   14.11

 Склад числа 10. Складання числових виразів та знаходження їхніх значень.

38

   15.11

 Числа 1 – 10. Склад чисел 1-10. Геометричні фігури:точка, пряма, крива, відрізок, промінь.

39

   16.11

 Склад чисел першого десятка. Многокутники. Ознаки многокутників.

40

   18.11

 Назви компонентів і результату дії додавання. Математичний вираз – сума.

41

   21.11

 Число і цифра  0. Віднімання однакових чисел.

42

   22.11

 Додавання і віднімання з нулем. Правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел.

43

   23.11

 Додавання і віднімання чисел в межах 10.

44

   25.11

 Додавання і віднімання чисел в межах 10.. Обчислення зна­чень виразів.

45

   28.11

 Таблиці додавання і віднімання числа 1. Обчислення зна­чень виразів.

46

   29.11

 Переставний закон додавання. Обчислення зна­чень виразів.

47

   30.11

 Одиниці вимірювання довжини –  сантиметр.

 Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання довжини відрізка.

 Порівняння довжин відрізків.

48

   02.12

 Взаємозв’язок додавання і віднімання

49

   05.12

 Взаємозв’язок додавання і віднімання. Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання

50

   06.12

 Додавання і віднімання числа 2. Взаємозв’язок додавання і віднімання.

51

   07.12

 Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2. Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання

52

   09.09

 Таблиці додавання і віднімання числа 2. Обчислення зна­чень виразів. Складання рівностей.

53

  12.12

  Різницеве порівняння чисел. Складання рівностей. Обчислення зна­чень виразів. Побудова відрізків заданої  довжини

54

  13.12

 Різницеве порівняння чисел. Складання рівностей. Обчислення зна­чень виразів.

55

  14.12

 Різницеве порівняння чисел. Складання рівностей. Обчислення зна­чень виразів. Побудова відрізків заданої  довжини.

56

 

   16.12

 Математичний вираз «Різниця». Зменшення числа на кілька одиниць.

 Обчислення зна­чень виразів.

57

   19.12

 Додавання і віднімання числа 3. Обчислення зна­чень виразів.

58

   20.12

 Додавання і віднімання числа 3. Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць

59

   21.12

 Знаходження невідомого доданка. Обчислення зна­чень виразів.

60

   23.12

 Назви чисел при відніманні. Додавання і віднімання чисел в межах 10. Вправи на засвоєння таблиць  додавання і віднімання чис­ла 3.Узагальнення і систематизація знань.

 

 

 

       

 

 

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 Ознаки предметів

 Многокутники. Спільні та відмінні ознаки.

 Об’єднання об’єктів навколишнього світу у групу за спільною  ознакою.

 Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на  підгрупи за  спільною ознакою

 

 

  Учень/учениця :

 називає  ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо;

 розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, при­зна­ченням, кольором тощо;

 визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу ;  

 порівнює об’єкти навколишнього світу за вказаними ознаками;

 об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою;

 розбиває  групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою

 Ознаки, пов’язані із поняттям величини

 Співставлення об’єктів навколишнього світу за розміром, довжиною,  масою тощо

 

 зіставляє об’єкти навколишнього світу: за  розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром);  за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.;

 впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо

Просторові відношення. Геометричні фігури (протягом року)

 Просторові відношення

 Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по  центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду,  поруч

 

 Напрямки  руху об’єктів: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору

Учень/учениця :

 розпізнає  розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо),  на площині (на аркуші  паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо);

 розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між ; під, над, на;  попереду, позаду, поруч;

 встановлює відношення порядку розміщення об’єктів  на площині та в просторі (лівіше, правіше,  вище, нижче тощо);

 переміщує  об’єкти в заданих напрямках:    справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору;

 вживає у мовленні відповідні терміни

 Геометричні фігури

 Просторові фігури: куб, куля, піраміда, циліндр, конус.

 Точка, пряма, крива, відрізок, промінь, кут,  ламана (замкнена,  незамкнена), многокутник (трикутник, чотирикутник, п’ятикутник,  шестикутник тощо), круг

 розрізняє геометричні фігури – куб, кулю, піраміду, конус, циліндр;

 пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану; многокутники;

 впізнає в оточуючих предметах відомі геометричні фігури;

 зображує точку, відрізок, пряму, криву, ламану;

 моделює лінії (прямі, криві та ламані) з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок, тощо)

Числа. Дії з числами

 Лічба

 Назви чисел у межах 10. Цифри

 Група об’єктів навколишнього світу, що мають спільну ознаку.

 Встановлення кількості елементів у групі –  кількісна лічба. 

 Правила лічби.

 Порядкова лічба. Порядкові відношення.

 Порівняння груп об’єктів за кількістю елементів.

 Практичні дії  із групами об’єктів  – об’єднання, вилучення. Визначення  кількості елементів групи після об’єднання; вилучення

 

 Учень/учениця :

 знає назви чисел у межах 10;

 визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом;

 впізнає  цифри, якими позначаються відповідні числа;

 називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10;

 лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу,  хаотично);

 відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент  групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ;

 визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть  перед», «стоїть  після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»);

 порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар;

 визначає кількість елементів у групі після: об’єднання  груп об’єктів за спільною ознакою;    вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою

 

   Натуральні числа 1–10. Цифра  0.

 

 Число як спільна властивість груп об’єктів з однаковою кількістю  елементів.

 Утворення числа способом прилічування і відлічування одиниці.

 Позначення числа цифрою

 Числова послідовність від 1 до 10. Числовий промінь.

 Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Попереднє і наступне число.

 Співвідношення між числом і кількістю елементів у групі та навпаки  –  кількістю елементів групи і  числом.

 Склад чисел 2 –10.

 Порівняння чисел.  Знаки <, > , =

 утворює число прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного  до нього числа;

 позначає число відповідною цифрою ;

 вміє писати цифри у зошитах у клітинку;

 вміє лічити від 1 до 10 в прямому та зворотному порядку;

 відтворює послідовність числа у заданих межах у прямому і зворотному порядку;

 називає попереднє і наступне число до даного;

 встановлює відповідність між числом та кількістю елементів в групі;

 встановлює відповідність кількості елементів в групі певному числу;

 знає склад чисел від 2 до 10;

 порівнює числа в межах 10; 

 записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків

 Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10

 Дія додавання.

 Дія віднімання.

 Знаки дій додавання і віднімання.

 Додавання й віднімання за числовим променем.

 Назви компонентів та результату дій додавання та віднімання.

 Віднімання  рівних чисел. Число 0.

 Додавання й віднімання  нуля

 розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання;

 обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання;

 знає знаки дій додавання і віднімання;

 утворює  рівності на основі складу числа;

 знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання;

 розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел;

 використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних  чисел

  Табличне додавання й віднімання в межах 10

 Додавання й віднімання чисел 1- 10.

 Додавання і віднімання числа частинами.

 Переставний закон додавання.

 Взаємозв’язок додавання і віднімання.

 Многокутники. чисел в межах 10.

Таблиці віднімання в межах 10

 

 виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа,  порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку  дій додавання і віднімання;

 застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами;

 володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10;

 передбачає результат додавання і віднімання ( до виконання обчислень) ,  розуміючи, що при  додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше

 Відношення різницевого порівняння

 Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Різницеве порівняння  чисел

 знаходить число за даним відношенням «більше на...», «менше на...»;

 знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше

 Нумерація чисел у концентрі  «Сотня»

 

 Десяток

 Лічильна одиниця – десяток, її утворення.

 Лічба десятками. 

 Поняття розряду.

 Розрядні числа.

 Порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел – десятків

 знає назви розрядних чисел;

 розуміє десяток як лічильну одиницю;

 лічить десятками в межах 100;

 порівнює, додає і віднімає розрядні числа – десятки

 

 

 Усна та письмова нумерація у межах 100

 Усна і письмова нумерація чисел 11–20; 21- 100.

 Назви та послідовність чисел від 1 до 100.

 Читання й запис чисел від 1 до 100.

 Розряд десятків. Розряд одиниць. Розрядний склад числа.

 Одноцифрові та двоцифрові числа.

 Порівняння чисел у межах 100

 

 утворює  числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням  паличок, намистинок тощо);

 знає назви чисел 11-100;

 називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного;

 називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100;

 утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1  від наступного числа;

 читає і записує числа від 1 до 100;

 розуміє, що  одна і та ж цифра у записі двоцифрового числа набуває різних значень залежно  від своєї позиції;

 визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;

 записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;

 розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа;

 порівнює числа в межах 100

   Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100

 Додавання і віднімання числа 1 (45+1, 45 – 1).

 Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа (40 + 5, 45 – 5,  45 – 40)

 додає і віднімає число 1 у межах 100;

 замінює суму розрядних доданків двоцифровим числом;

 віднімає від двоцифрового числа його десятки або його одиниці,

 

 Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд  (ознайомлення)

 Порозрядне додавання і віднімання двоцифрових чисел

 

 розуміє, сутність порозрядного   додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через  розряд

 

 Знаходження невідомого компонента арифметичних дій

 Знаходження невідомого доданка.

 Знаходження невідомого зменшуваного, невідомого від’ємника

 знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок,  зменшуване, від’ємник

Математичні вирази. Рівності. Нерівності (протягом року)

 Числові рівності і нерівності

 Числова рівність.

 Числова нерівність

 Учень/учениця :

 розрізняє числові рівності та нерівності;

 читає і записує числові рівності, числові нерівності

 Математичні вирази

 Числовий вираз та його значення.

 Математичні вирази  сума і різниця.

 Числові вирази на дві дії.

 Порівняння числа та значення числового виразу,  двох числових виразів

 записує і читає числові вирази, що містять дію додавання або віднімання;

 обчислює значення числового виразу, що містить одну-дві дії;

 порівнює число та числовий вираз;

 порівнює два числових вирази

 

Величини (протягом року)

 Довжина

 Одиниці вимірювання довжини –  сантиметр, дециметр, метр.

 Вимірювання довжин відрізків. Запис результатів вимірювання довжини  відрізка.

 Порівняння довжин відрізків.

 Побудова відрізків заданої довжини

 

 Учень/учениця:

 порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних  мірок;

 знає,  якими одиницями вимірюється  довжина ( сантиметр, дециметр, метр),  їх скорочене  позначення та співвідношення між ними;

 розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку;

 вимірює довжину предметів або відрізків;

 записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок  заданої довжини

  Маса

 Одиниця вимірювання маси – кілограм.

 Запис результатів вимірювання маси тіл (за малюнками)

 

 знає, що маса вимірюється у кілограмах,  знає скорочене позначення одиниці вимірювання маси  - кілограм (кг); порівнює предмети за масою «на руку»;

 записує результати вимірювання маси (за малюнками)

  Місткість

 Одиниця вимірювання місткості – 1 літр.

 Вимірювання місткості посудини за допомогою літрової мірки. Запис   результатів вимірювання місткості посудини

 

 розуміє, що посудини мають місткість;

 знає, що   одиницею вимірювання місткості є літр, а  скорочене позначення  -  (л);

 порівнює посудини за місткістю;

 вимірює місткість посудини, використовуючи літрову мірку;

 записує результати вимірювання місткості

  Вартість

 Одиниці вартості –  копійка, гривня.

 Співвідношення між одиницями вартості.

 

 знає, що товари мають вартість, виражену грошовими одиницями;

 знає, що одиницями вартості товару є   гривня, копійка,  їх скорочене позначення (грн, к.) та  співвідношення між ними;  

 виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр

 використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач  

 розрізняє поняття «монета» і «копійка»

  Час

   Одиниці вимірювання часу – година, доба, тиждень.

 Визначення часу за годинником

 знає назви днів тижня та їх послідовність;

 знає, що доба, тиждень, година – одиниці вимірювання часу;

 визначає час за годинником з точністю до годин, записує його результати;

 використовує у записах скорочене позначення одиниць вимірювання часу (год);

 використовує знання про вивчені величини при розв'язуванні практично - зорієнтованих задач

  Дії з іменованими числами (величинами)

 Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел (величин)

 порівнює іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу) ; 

 додає і віднімає  іменовані числа (з одиницями  довжини, маси, місткості, вартості, часу), подані  в однакових одиницях вимірювання.

Сюжетні задачі (протягом року)

  Поняття «задача»

 Поняття задачі.

 Структурні елементи задачі.

 Зв'язок умови і запитання.

 Учень/учениця :

 знає структурні елементи задачі – умова і запитання; числові дані та шукане;

 розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане;

 визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;

 робить висновок про те, чи описана ситуація є задачею

 

 Прості задачі. Розв’язування простих задач

 Прості задачі на знаходження суми,  різниці двох чисел; збільшення та  зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження  невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника.

 розв’язує прості задачі на знаходження суми,  різниці двох чисел; збільшення та зменшення  числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка

 Загальні прийоми  розв’язування задачі:

 ознайомлення з текстом задачі, виділення в ньому умови та запитання,  числових даних і шуканого, об’єкта (об’єктів) задачі; моделювання  описаної ситуації за допомогою малюнків, схем, короткого запису;

 обґрунтування  вибору арифметичної дії для розв’язування задачі; запис  розв’язання, формулювання та запис відповіді на запитання задачі

 читає задачу;

 виділяє умову і запитання, про кого або про що йдеться в задачі, числові дані й шукане;

 обґрунтовує вибір арифметичної дії для розв’язування задачі;

 записує розв’язання задачі дією із зазначенням найменування результату, коротку відповідь;

 формулює (усно) повну відповідь на запитання задачі

   Додаткові теми

 

 Задачі з логічним навантаженням. Подвійні числові нерівності. 
 Істинні та хибні числові рівності й нерівності.
 Залежність результатів арифметичної дії додавання та віднімання від зміни одного з компонентів при сталому іншому. 
 Порівняння значень числових виразів на основі залежності результату арифметичної дії від зміни одного з компонентів. 
 Буквена символіка (запис переставного закону додавання, взаємозв’язку між діями додавання і віднімання, властивостей арифметичних дій тощо). 
 Позначення точок і відрізків буквами.
 Перетворення іменованих чисел. 
 Обернена задача.
 Задачі на конструювання геометричних фігур.

 

Категория: Мои статьи | Добавил: DDDDD (17.11.2016)
Просмотров: 613 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтовuCoz